ninna

Paus!

Publicerad 2012-04-15 09:22:19 i Allmänt,

Jäklar här var det dött, det har hänt så mkt den senaste veckan så tiden har gått så fort! Har jobbat jobbat på som en galning, bra med pengar! Nån dag ska jag försöka ta mej tid att fixa bloggdesignen, men fattar inte sånt :P och lägga upp lite mera bilder, blir ju mkt roligare att läsa då!
Hur som helst har jag hittat två underbara undulater som jag väldigt gärna vill utöka flocken med, men lite fel tid kanske.. får se om ett par dagar eller så :)
För övrigt var jag hos Sandra igår och firade henne, blev middag och mkt trevligt sällskap, en toppenkväll :) Ska även dit i eftermiddag och fira henne med smörgåstårta, här firas det hela helgen! Men först ska jag till jobbet och göra Jessica sällskap, vi jobbar jäkligt bra tsm, speciellt våra helger! Dom är kul! :) Men ska försöka bli bättre på uppdateringen!
Take care!

Påskhelg

Publicerad 2012-04-08 20:47:30 i Allmänt,

Har ni haft en bra påskhelg? Skönt att solen var framme! Jag åkte som sagt till mormor och morfar och sov där en natt, det var ganska mysigt. Skönt att få komma bort. Resten av helgen har bara bestått av svek och smärta, vad är det med högtider egentligen!?
Tänkte försöka ladda upp lite bilder från helgen, men får se när det hinns eller orkas med. Inatt lutar det åt att jag sover hos mamma, kan vara mysigt det också...


För varje minut som går utan dej, känns det mer och mer som att jag har förlorat. Jag behöver dej.

Långfredag

Publicerad 2012-04-06 10:20:37 i Allmänt,

God morgon! Idag är det långfredag och eftersom att jag redan har varit uppe ganska länge så känns dagen verkligen jätte lång!
Men idag ska jag ha en bra jobbdag med Jessica, så kom och köp skor! :D sen bär det av till mormor och morfars landställe, blir till att fira påsken där med dom och mamma så åker dit redan ikväll och sover där. Kan kanske blir mysigt att bli lite ompysslad av dom, har väl inte hänt på, 10 år kanske? Länge sen var det iaf.
Nu ska jag göra mej redo för jobbet men ha en trevlig påsk allihopa!

Underbara människor

Publicerad 2012-04-05 19:59:56 i Allmänt,

Se på fan! Jag tog mej upp ur sängen och gjorde något utan den här dagen ändå! Gick en sväng med mammas lilla pudel och har börjat på en storstädning. Sen kom Sandra förbi med fika, choklad och Sex And The City box, var riktigt trevligt. Sofie ringde också och undrade om jag kunde komma in och stänga på jobbet och jag hade ju inget annat för mej så några extra timmar är ju aldrig hekt fel. Nu har jag precis kommit hem och satt mej i soffan, ska fortsätta med storstädningen inför påsken.
Måste ju också bara säga hur otroligt fina människor jag har i min närhet! Så många som ställer upp och bryr sej och tar hand om mej. Ni får mej att må så mycket bättre. Och mina kollegor är underbara, jobber blir ju som ett andra hem och eftersom att vi bara är 4 som jobbar där så kommer man varandra nära, det är skönt att ha deras stöd och kunna prata ut ordentligt. Speciellt en som ringer och kollar så att jag är okej och hur jag mår dag till dag! Stort TACK till alla ni som finns för mej, ni är underbara!



Slänger upp en dåligt bild på dagen outfit också!
Hoppas ni får en trevlig påsk allihopa!

Dagen Efter

Publicerad 2012-04-05 10:19:40 i Allmänt,

God morgon alla.
Ledig idag, eller planen är så iaf, har sagt till chefen att hon kan ringa om det blir mkt på jobbet, det gäller att hålla sig sysselsatt. Mina planer för dagen är att först och främst ta mej upp ur sängen, måste hitta kraften någonstans. I eftermiddag ska jag träffa Sandra och hitta på något roligt, behöver iaf inte sitta hemma själv.

Så många frågor, inga svar. Solen lyser utanför mitt fönster ändå hittar jag ingen glädje att gå upp och möta dagen. Jag känner mej kall, bedövad, halv. Som om jag är lämnad själv, vilse i skogen, en kall vinternatt.
Allt jag kan göra är att be, hoppas, tro. Ha tålamod. Samla kraft. Ha tålamod...

Ta hand om varandra och er själva.

Bad Day

Publicerad 2012-04-04 16:59:12 i Allmänt,

Igår hade jag mitt livs värsta dag. På riktigt. Tänkt att några få ord kan vända uppochner på en hel värld. Vill inte tänka framåt, det kommer bli för jobbigt, för tufft... Men jag hoppas att det här är en prövning som slutar som jag vill och att jag kommer igenom det här som en starkare människa. Allt jag vill är att vara tillbaka på det stället som ör min plats i världen. Just nu är min plats i världen för långt bort...

Practise makes perfect

Publicerad 2012-04-02 17:22:43 i Allmänt,

Eftersom att jag inte har haft någon större lust att gå ut och göra något idag har jag varit inne och tränat kommando med fåglarna. Började imorse med att försöka få fåglarna att sätta sej på mitt finger på kommando och Ixi har redan lärt sej! Helt otroligt vad harn har lätt att lära, det är inte perfekt men funkar iaf nästan varje gång :) så duktig min lilla dunboll! Funderar oxå på om jag kanske ska utöka flocken med 2 till undulater, buren är tillräckligt stor och undulater är ju flockdjur, då vill man ju ge dom en liten flock att leva i :)
Idag har jag även hunnit plantera mina tomatfrön! Har blivit riktigt pysslig! Ha! Hoppas bara att dom kommer börja växa oxå men det är ju en helt annan historia, planterat har jag gjort och det är jag stolt över! ;)
Nu ska jag fortätta med maten så att den kanske är färdig tills jonatan kommer hem. Hoppas ni får en bra kväll!

SNÖ!

Publicerad 2012-04-02 10:56:15 i Allmänt,

God morgon!
Vilket jäkla väder hörrni! Ordentlig snöstorm, ser knappt ut genom fönstret.
Idag är min lediga dag och snö hade jag inte planerat för! Men men, det blir inomhus aktiviteter idag! :) Ska snart börja göra frukost till fåglarna, idag blir det goddar, äpple och broccoli. Sallad och lite broccoli i fodergömmorna oxå, det är favoritleken! :) Resten av dagen ska jag träna kommando med fåglarna och försöka få dom att vilka vara utanför buren, någon som har något bra tips på hur man ska bära sej åt? Dom trivs så jäkla bra i sin bur så dom vill nästan aldrig vara utanför den, men dom måste ju flyga! Dom har visserligen en stor bur men jag känner att dom behöver mer än så.

Dagsfärsk bild på Loke och Ixi
När jag satt och skrev det här flög dom små dunen ut, skönt att lufta vingarna :)
Dags för frukost!

Välkommen!

Publicerad 2012-04-01 09:56:04 i Allmänt,

Hej och välkommen till min blogg! Tänkte göra ett försök att dokumentera mina dagar här, kanske blir det jätte kul, kanske inte, det visar sej :) Min blogg kommer iaf handla ganska mycket om mina 2 undulater  Loke och Ixi och min lilla skogskatt Milla, ska försöka fixa nya bilder på dom under dagen.

Kan börja med att berätta att jag precis testade ge fåglarna grodda frön för första gången. Loke var lite skeptisk och bytte snabbt till matskålen med vanliga frön, men han smakade ju iaf! Ixi åt lite mer, kanske för att den andra skålen var upptagen, för han bytte oxå så fort den blev ledig. Men dom kanske bara behöver vänja sej vid den nya smaken. Hallon och blåbär har dom fått i en skål nu på morgonen oxå men det har dom inte hittat än, hoppas den är slut ikväll :)

Men nu ska jag snart kila iväg till jobbet så sätter punkt för mitt första inlägg här!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela