ninna

Täby C

Publicerad 2012-09-30 21:29:41 i Allmänt,

Idag har jag och Ulf Alexander spenderat dagen i Täby C. Jätte mysigt! Idag har vi varit tillsammans 3 månader, tiden går så himla fort! Så vi tyckte att det var ett bra sätt att spendera dagen tillsammans (faktiskt hans idé) Jag kom tyvärr bara hem med en stickad tröja, hade tänkt köpa så mycket mer men hittade inte så mycket som föll mig i smaken idag. Uffe däremot hittade lite mer! Men hade ändå en riktigt bra dag med mitt hjärta. Supermysigt att åka iväg lite och bara vara.
Fredrik och Magdalena kom över en sväng och fikade litegranna. Jätte trevligt att man får träffa dom lite oftare nu! Magdalena hade på sig en likadan stickad tröja som jag köpte idag, samma färg och allt! Tyckte det var lite kul sådär :P
Men nu ska jag försöka ta mig till sängen, blev inte så mycket sömn inatt och jag måste vara pigg imorgon!
God natt

Lägenhetsvisning!

Publicerad 2012-09-29 12:41:32 i Allmänt,

Nu händer det grejer! Hallen är lite uppfräschad och ikväll har vi faktiskt en tjej som kommer och kollar på lägenheten ikväll! Förhoppningsvis vill hon ju ha den och då att vi kan bli av med den fort. Vi kan ju vara ute på en dag så bara hoppas att hon kan flytta in lika fort om det skulle bli så.
Om det är någon annan som är intreserad a v en 2a i Grind med sjöutsikt så hör av er!
Nu ska jag upp och städa och fixa inför visningen!

Just nu

Publicerad 2012-09-28 16:37:08 i Allmänt,

 
Såhär ser det ut hemma hos mig just nu! Lillebror sover, hunden sover med sin leksak, katten sover på fågelburen och alla 4 fåglar är tysta! Alla blir visst lite sega av det här regniga höstvädret.
Jag har väl inte heller varit direkt pigg men tog mmig iaf till Skokanonen och fixade anställningsbevis för den där lördagen som jag jobbade, ska bara skicka iväg det också så är det klart! Fick ett roligt samtal idag också men berättar kanske mer om det nästa vecka ;)
Nu ska jag kolla på kläder och hoppas på att jag får lite inspiration!

HURRA HURRA!

Publicerad 2012-09-28 09:35:17 i Allmänt,

 
För världens bästa Pauline idag! Liten tjej blir stor, hela 3 år!
Saknar verkligen min lillskrutt, var ett tag sen jag träffade henne nu. Det är btw hon som haar gett namnet åt den här bloggen ;) När hon var mindre var Angelica för svårt att säga så det blev helt enkelt Ninna. Fina, fina busunge! <3

Mysdag

Publicerad 2012-09-27 18:14:27 i Allmänt,

Vaknade tidigt och började med ett gå en sväng i höstvädret. Känner att jag borde börja komma igång med träningen igen lite lätt nu efter att ha varit sjuk hela veckan.
Ulf var ledig idag så han kom över mitt på dagen och bakade kanelbullar! Tog väl liiiite längre tid än vad det egentligen är tänkt att det ska göra men det gör inte så mycket, det var ändå mysigt :) Han är lite huslig av sig ändå min karl bara han vill ;) Bullarna blev iallafall väldigt goda, fikade te och bulle och min bror måste ju ha känt lukten av nybakat för precis när vi tog ut den sista plåten ur ugnen kom han och hälsade på!
Senare blir det att krypa ner i soffan med en filt och tomatsoppa, så jag har längtat! Mamma kommer hem sent idag också så förhoppningsvis hinner jag få lite tid för mig själv så att jag kan få äta min soppa i lugn och ro :P
 
 

Favoriter

Publicerad 2012-09-27 09:59:11 i Allmänt,

 
Mina senaste inköp! Kan verkligen rekommendera WELLAs Enrich schampo, balsam och inpackning (min är slut och finns därför inte med på bilden) Jag har väldigt tunnt hår men tycker att det känns tjockare med dessa produkter, det blir luftigare liksom. Ger även lite volym vilket är ett stort plus! Med inpackningen känns det verkligen som att man precis kommer från frisören, hur underbart är inte det? Finns att köpa hos KIKIDE, riktigt prisvärda. Testa vettja!
Köpte även nytt nagellack. Älskar mörka naglar såhär på hösten så slog till på ett mörkrött som känns helt rätt just nu.
Vilken färg är din höstfavorit?

Regnig onsdag

Publicerad 2012-09-26 11:49:15 i Allmänt,

Fick vakna med min älskling imorse, underbart! Eller jag vaknade av att han stod bredvid sängen. Hans bror fyller 16  idag så skjutsade hem Uffe direkt när jag hade vaknat, tror inte ens att vi hann säga god morgon? Det var innan 8 så har suttit i soffan med en bok sen dess, är jäkligt trött. Och det regnar ute. Så det blir nog inte många knop idag, är dessutom hundvakt hela dagen mamma kommer väl hem någongång ikväll. Ska nog pyssla lite med en present jag håller på med till lilla Pollan, har inte tillräckligt med grejer än men börja kan man ju alltid göra :) Någon som har bra förslag på vad man kan ge världens bästa tjej i 3års present? När hon fyllde ett fick hon ett bollhav, när hon fyllde två fick hon en liten hoppborg så vad önskar man sig när man fyller tre!? En egen häst?
 
Nu blir det en tur med hunden i regnet, woho!

Plugga!?

Publicerad 2012-09-25 19:30:17 i Allmänt,

Har hunnit göra massor med bra saker idag! Känns skönt. Började även kolla på lite distansutbildningar men det finns så mycket jag vill plugga men jag har ju ändå ingen aning om vad jag vill bli, då blir det väldigt svårt att välja utbildning. Hittade iaf några intressanta som jag väljer mellan; juridik, kognitiv psykologi eller kriminologi. Åh så svårt när alla verkar så himla intressanta! Kanske läser kriminologi som grund och sen bygger vidare med psykologi, det är ju ett alternativ. Himla svårt det där med att bestämma sig för vad man ska satsa på... Vad tycker ni?

Lunchdejt

Publicerad 2012-09-25 12:04:07 i Allmänt,

  
 
Ska kila iväg snart och äta lunch med mitt hjärta! Bilderna ovan visar dagens outfit. Bara älskar koftan på första bilden. Den är välanvänd men så himla skön! På andra bilden har jag min favorithalsduk jag fick av mamma för några veckor sen. Det bästa med hösten är att man verkligen inte kan ha för mycket stickat!
Känner att jag verkligen MÅSTE uppdatera min höstgarderob. Resnade ur massa kläder för någon vecka sen så nu har jag verkligen ingenting att ha på mig! Får se om jag får lite tid att kolla runt på mina favoritsidor ikväll för nu nåste jag kila iväg och möta upp älskling!
 
 
 

Sömnlös natt

Publicerad 2012-09-25 08:07:51 i Allmänt,

Min lilla katt löper = sömnlösa nätter. Hon går runt och skriker och skriker och skriker! Helt lugn på dagarna men när det är dags att sova börjar hon... Oftast brukar hon lugna ner sig efter ett tag men inatt fick hon extra mat, grädde, lite godis men verkligen ingenting kunnde göra den där katten nöjd! Så om en timme ringer jag veterinären och bokar tid för kastrering, första bästa. Bara tanken på att dom ska skära upp magen på min lilla bebis är ju hemsk men såå värt att få sova på nätterna! Och det är ju dessutom det bästa för katten också eftersom att hon inte ska få några ungar.
Hoppas jag orkar hålla mig vaken hela dagen...

Måndag igen

Publicerad 2012-09-24 16:40:57 i Allmänt,

Veckorna bara svischar förbi! Trodde aldrig att dagarna som arbetslös kunde gå så fort!
Kräftskivan hos Matte var iaf trevlig! Kom dit lite tidigare, hade inget bättre för mig. När det började droppa in lite mer folk skulle Jonas helt plötsligt baka kladdkaka och jag blev på något sätt inblandad i det projektet. En kladdkaka på 5 minuter, det misslyckades på mer än ett sätt! :P För det första så tog det ju längre än 5 minuter, för det andra hade vi inget recept så vi chansade och det blev inte heeelt korrekt. Slängde den och gjorde istället en ny kladdkaka i långpanna, efter recept den här gången, och den blev riktigt lyckad!
Det var kul att träffa gamla vänner från gymnasietiden och hade riktigt trevligt med mina nya. Blev inte så sent, gick väl hemmåt runt midnatt. Gick genom hela stan i 15 cm höga stilettklackar med det gick bra, Mattes pappa trodde inte riktigt på det. Hade sällskap av Jonas och Pontus hem, skönt att slippa gå själv.
Mådde riktigt dåligt dagen efter! Herre. Inte bakis tack och lov, men riktigt förkyld. Kände mig ändå tillräckligt pigg på morgonen för att åka till Täby C med lilla mamma men när vi väl var där så köpte jag ingenting, kollade inte ens på skor! Det är ett tecken på att jag inte är riktigt hundra. Fick i alal fall ett jätte sött vykort av mamma! Det är en bild på en liten uggleunge och alla som känner mig vet ju att jag är tokig i ugglor! Uglor och trollsländor.  Låg nerbäddad i soffan resten av kvällen sen med en stor skål med godis! Karlsson på taket säger att det är den bästa medicinen ;)
Känner mig lite piggare idag, men långt ifrån bra. Åkte och hämtade lillabror i skolan på eftermiddagen så tog vi en sväng nere på stan. Lite kvalitetstid sådär, händer ju inte så ofta så det var trevligt :) Köpte ett gulligt litet kort till Ulf som jag tänkte att han skulle få för att göra honom lite extra glad en sån här tråkig måndag! :)
Resten av kvällen kommer spenderas med mama, lillebror och hans flickvän. Har faktiskt inga planer alls den här veckan riktigt men på onsdag fyller Ulfs lillebror år, på fredag fyller världens bästa Pollan år och på söndag är det 3 månader sen jag och Ulf blev tillsammans så förhoppningsvis har jag ändå lite saker att sysselsätta mig med!
 
Jag med världens absolut finaste, busigaste, bästa unge! Älskade Pollan!

Filmkväll

Publicerad 2012-09-22 09:06:03 i Allmänt,

Vaknade på helt fel sida igår kan man ju säga. Eller har ju knappt sovit på hela veckan så då är det väl inte så konstigt att man blir på dåligt humör kanske. Åkte iaf till bästa vän en sväng på kvällen så åkte vi ner till hemmakväll och hyrde film. Uffe var precis på väg hem från jobbet just precis så vi skjutsade hem honom, stackarn har blivit sjuk. Han åkter ju bort med jobbet i helgen så då fick jag iaf träffa honom en snabbis innan han åker!
Jag och Matte kollade på Dark Shadows, med Johnny Depp ni vet? Den var absolut inte som jag tänk mig och den var knappt bra. Den hade ju sina roliga stunder men nej, ingen höjdarfilm. Trots Johnny Depp.
Lite senare kom Johanna också när hon hade slutat jobbet. Hon och Matte är SÅ gulliga tillsammans! Tussarna. Tänkte åka hem då men hon tyckte att vi skulle kolla på en film till. Blev inte så länge, men det var ändå väldigt trevligt.
Ikväll blir det kräftskiva! Det kommer så mycket folk och vi ska ha så jäkla roligt! Synd bara att Uffe inte kan vara med, men men han har säkert kul på sitt håll ;)

Helgen

Publicerad 2012-09-16 13:08:33 i Allmänt,

Vilken härlig helg hörrni! Hade en lugn fredag, åkte till Vallentuna där jag träffade på Lills! Jättekul, har inte träffat honom på ett år ungefär kanske! Åkte hem och fikade äppelpaj med Ulf Alexander och sen blev det en lugn kväll. Mamma åkte ut till mormor och morfars stuga så jag har haft lägenheten för mig själv, ganska skönt trots att jag inte är så bra på det där med att vara ensam, det är så tråkigt :P
 
På lördagen däremot hände det grejer! Heidi ringde och berättade att hon hade pratat med en tjej som jag kunde kontakta ang. jobb så mitt nästa projekt blir att skriva ett perfekt personligt brev innan jag skickar in min ansökan. Tio minuter senare ringer Sandra från Skokanonen och undrade om jag kunde komma in och jobba! Han som skulle jobba hade problem med bilen så han kom inte in och Sandra kunde inte få tag på någon som kunde jobba med henne så jag ställde upp. Var ju ändå lite roligt att få jobba och göra någon nytta för en gångs skull. Kändes typ som att jag hade haft semester och kom tillbaka till jobbet, inget konstigt med det förutom att det faktiskt var tre månader sen jag slutade. Men jag hade jätte trevliga kunder hela dagen och jag fick träffa Johnny! Haha han kommer alltid in och frågar hur katten mår, han blev förvånad över att se mig där efter så lång tid :P
På kvällen blev jag hämtad av Matte, Johanna och Lina. Johanna fyllde 20 så vi skulle fira henne! :) Åkte hem till Matte och började med att dricka lite öl i soffan med hans föräldrar, lugn förfest med andra ord :P Fick skjuts till Club 12 och vi hade jätte roligt! Träffade lillebror och massa vänner, vi lyckades till och med få upp Ulf Alexander och hans vänner dit. Hade verkligen en toppen kväll/natt! Somnade vid 5 tiden imorse, vaknade 8 helt klarvaken men lyckades somna om till 11 när Uffe skulle upp och iväg till sin mamma på lunch med familjen. Så jag gick upp och diskade och städade lite,tycker att det var ganska bra gjort av mig! Men nu ska jag sätta mig i soffan med te, filt och en bok och inte göra så många mer knop idag, jag är trött.

I'm in love!

Publicerad 2012-09-13 21:37:02 i Allmänt,

Sov så otroligt jäkla bra inatt! Vaknade med ett leende gjorde jag till och med. Hur ofta händer det kl 6.20 på morgonen!? Allt tack vare mitt hjärta <3 Fixade mig iordning lite fort och tog mig in mot stan. Var så himla orolig att jag inte skulle hitta men rätt kom jag! Träffade två jätteroliga, trevligt personer som måttade och fotade och fixade. Sen var jag till och med färdig innan jag ens skulle ha varit där egentligen men det var ju skönt att slippa vänta när jag ändå  var så tidig. Gick och shoppade en sväng, hittade en vinröd stickad tröja, en snygg svart kjol och två par skor. Det ena paret var vanliga svarta bootsliknande som är så snygga på hösten och det andra paret är sååå fina, to die for! Har ingen bild nu men ska försöka fixa till imorrn! Snygga, sköna, höga klackar. Love, love, love! Efter att ha spenderat lite tid med min (näst) största kärlek, alltså skorna, åkte jag och mötte upp Simone för att käka lite lunch när jag ändå var i stan. Vi träffas allt för sällan, väldigt tråkigt faktiskt för hon är en av mina närmaste, bästa vänner. Hon ger alltid den där lilla extra knuffen med positiv energi och kärlek som man kan behöva ibland. Tror inte att det finns någon som känner mig lika bra och förstår mig på samma sätt som min fina Simone. Förhoppningsvis får vi till en tjejkväll i helgen med massa vin, godis, chips, glass, tjejsnack, you name it! Allt ska vi ha och lite till! Sist kämpade vi i 20 minuter för att få upp korken på vinflaskan, någon borde ha filmat det! Haha såg nog väldigt kul ut!
Men nu har inte jag tid att sitta här längre, har längtat efter att få gå och lägga mig i några timmar nu och bara få ha en lugn dag. Har visserligen ett möte men ingen tid att passa och det är ju väldigt skönt.
Om allt går enligt mina planer är jag världens lyckligaste person imorgon!
God natt

Träningsonsdag

Publicerad 2012-09-12 18:16:08 i Allmänt,

Jäklar vad skönt det är när man lyckas få in två träningspass på en dag. Körde lite intervaller kondition/styrka på morgonen och var ute och sprang en runda på eftermiddagen. Precis när jag kom ut i spåret höll jag på att springa på en orm och jäklar vad fort jag sprang då!
Det skönaste med att vara ute och springa är att man inte tänker alls, man bara är.Släpper allt och bara kör lixom.
 
Imorrn ska jag till H&M och förhoppningsvis får jag jobb där! Men vet inte riktigt vart jag ska eller hur jag tar mig dit på bästa sätt. Att åka iväg själv till ett ställe där jag inte hittar är bland det värsta jag vet! Tror alltid att jag ska åka fel eller komma försent eller något sånt, då känns det alltid mycket bättre om man har någon med sig. Men det gick ju bra sist då borde det gå lika bra imorgon, får åka lite extra tidigt bara. Ska passa på att shoppa massa också! Inte heller så roligt när man är själv men jag tycker att jag är värd lite nya höstkläder faktiskt så då är det ju lika bra att fixa det när man ändå är där. Kanske till och med kan passa på att träffa några fina vänner över en lunch om jag har tur! :)
 
Nu ska jag stretcha lite och sen kanske köra ett tredje träningspass, känner att det skulle kunna behövas idag.Eller så kan jag ju städa rummet som jag ahr rivit runt i ganska orentligt. Jaja får se, rummet är det ju ändå bara jag som blir drabbad av så det blir nog träning!

Härlig tisdag

Publicerad 2012-09-11 20:56:07 i Allmänt,

Vilken härlig dag jag har haft! Var på Kikide kl 9 och precis när Elsa var klar ringde min vän Lillis. Han har kanske fixat ett jobb till mig! Eller en intervju har jag fått iaf, pratade lite med chefen på samma gång. Ska dit på fredag så då gäller det bara att imponera. Men självklart kommer jag fixa det, dom kan ju inte anställa någon bättre än mig! Har fått lära mig att det är den inställningen jag ska ha så jag kör på det!
Efter det glädjande samtalet pratade Elsa med Olle och han gör såna stora framsteg! Åh det är så skönt att höra att det går framåt för honom. Borde försöka följa med Elsa och hälsa på någon dag. Sen gick vi vidare ut på lunch, käkade sushi på lilla torget ute i solen. Gick en kort sväng på stan när Elsa hade gått tillbaka till salongen och då lyckades jag till och med sno åt mig några snabba pussar från min kärlek som hade lunch precis då, lucky me! :)
Var på så bra humör när jag kom hem så jag svängde ihop en äppelpaj och sen lagade jag middag efter det. Uffe kom förbi på fika när han var på väg hem från jobbet och jäklar vad god äppelpajen blev! Nästan en helt perfekt dag faktskt. Känns som att saker och ting kanske börjar vända nu, äntligen! Har förhoppningsvis ett jobb snart och lägenheten borde kunna bli såld inom en snar framtid.
Det finns ju endå en bra anledning till att jag har texten "Life is what the future brings" tatuerat på vaden.

Måndag

Publicerad 2012-09-10 22:04:49 i Allmänt,

Har haft en riktigt trevlig dag faktiskt! Den började väl lite sisådär men tog mig ut och tränade en sväng innan jag gick ner på stan och åt lunch med min kärlek <3 Efter det åkte jag och plockade lite äpplen och plommon och åkte vidare ut till farmor för att hälsa på henne, har ju inte ens pratat med henne sen jag kom hem från Rhodos så tyckte att det var lite dags för det, hon blev så glad så! Åkte hem och käkade middag lite snabb innan jag mötte upp Matte, äntligen! Vi har inte träffats på typ två veckor så vi hade ju en del att dela med oss av kan man väl säga :P Åkte ut till Erken och satt där på bryggan och kollade på stjärnfall, jäkligt kallt blev det, men det var trevligt som tusan!
 
Imorrn ska jag till Elsa, det ser jag verkligen fram emot!
Så nu ska jag sova och drömma om min prins! God natt

Bra början på helgen!

Publicerad 2012-09-08 19:02:49 i Allmänt,

Det är alltid något speciellt med fredagar, en speciell känsla sådär ni vet? Plus att det är så härligt höstväder, älskar verkligen hösten! Man kan sitta inne med tända ljus och koftor och filtar och kuddar och massa olika goda tesorter och bara mysa om det är regnigt och mörkt. Eller så tar man på sig kappan, vantar och en stor stickad halsduk (fick en megablå av mamma häromdagen och jag bara ÄLSKAR den! Tack mamma!) och ger sig ut i solen och den kyliga luften och bara är, man  måste ju passa på innan snön kommer.
 
Var i alla fall ner till Kikide igår och bokade in klippning, slingor och lunch med Elsa på tidsag, härligt att äntligen fixa till håret lite igen och träffa Elsa, det var så länge sen sist nu. Träffade på Sandra en också så gick en sväng med henne. Kom hem och tog ett bad och läste Cosmos Septerbernummer där finaste Lovisa var modell! Så himla roligt att se, har ju känt henne sen hon var... 3, kanske? Aja väldigt liten iaf!
Hämtade upp Uffe från jobbet mär han slutade så åkte vi iväg och handlade lite mat som vi fixade hemma och sen låg vi i soffan resten av kvällen. Så skönt att bara göra ingenting ibland! Imorse skämde jag bort honom med våffelfrukost, det tyckte jag att han var värd! Det är viktigt att man tar hand om varandra och skämmer bort de man älskar vettni, glöm inte det. Nu ska jag fortsätta min sköna helg med några avsnitt av Gossip Girl, sen kanske det bär av ut ikväll, får se hur det blir. Men ha en fortsatt trevlig helg allihopa!

Underbart!

Publicerad 2012-09-06 18:21:31 i Allmänt,

Det är ju bara helt underbart att stå på en strand och kolla på solnedgången. Att göra det med någon man älskar är ju helt oslagbart! Magiskt.
 
 
Min fina, älskade Ulf Alexander <3

Trista dagar

Publicerad 2012-09-03 17:37:07 i Allmänt,

Anledningen till den dåliga uppdateringen har varit för att jag helt enkelt inte har så mycket att dela med mig av, plus att båda datorerna jag har är otroligt irriterande för att de inte funkar som de ska (jag får skylla mig själv...) ska därför försöka lura med mig pojkvännen till elgiganten eller nått för att kolla på en ny, men hittills har jag inte lyckats så bra!
Har spenderat dagen med att riva tapeter i uppe i lägenheten, målet är att det ska vara klart på fredag. Sen har jag gått på promenad med Hanna och hennes lilla Philip som blir tre veckor idag! Kan ni tänka er vilken liten plutt! Riktigt, riktigt söt.
 
Vi har ingen dusch hemma heller... Den gick sönder i lördags och har fortfarande inte blivit fixad. Den där lördagen alltså. Hade planerat en helt perfekt kväll med min älskade men allt som kunde gå fel gick fel, och lite till. Får väl spara det till nån annan gång helt enkelt.
 
Kan ju passa på att slänga in lite bilder från Rhodosresan :)
Enorma monsterspindlar fanns det gott om!!
 
 
På lördagen var det grillkväll på hotellets resturang! Jätte mysigt, pappan i familjen som ägde hotellet stod och grillade hela kvällen.
Mer bilder kommer sen!

 

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela