ninna

Helgen

Publicerad 2012-10-28 19:14:29 i Allmänt,

Den här helgen har faktiskt varit riktigt lugn, skönt. Men känns ändå som att den har varit ganska lång, ännu skönare. Känns fortfarande konstigt att jag ska upp och gå till jobbet imorgonbitti, har inte riktigt vant mig vid det än  :P
I fredags jobbade jag till 17 sen kl 18 skrev vi på kontrakt om lägenheten, nästa vecka får nya ägaren nycklarna! Vilken lättnad! Blev ganska sent där hos mäklaren så jag åt sen middag och redan 20.30 började jag fråga mamma om det var okej att gå och lägga sig så tidigt, men kröp ner i sängen strax efter 21.00. Trodde att jag skulle vakna jätte tidigt men sov nästan till 9 dagen efter! Ha, pallade inte 3 dagars jobb :P Förhoppningsvis blir det bättre den här veckan. 
Igår åkte jag runt med mamma som skulle fixa lite ärenden på stan och sådär sen hade jag lägenheten för mig själv hela kvällen. Uffe kom över och åt middag sen somnade vi i soffan båda två.
Idag har jag kollat på sport hela dagen ungefär. Först kollade jag på Uffes innebandymatch, dom vann med 10-5, woho! Efter det kollade vi på hockeymatch, Uffes lillebror spelade och dom vann dom också! Är fortfarande lite smått genomfrusen efter att ha stått i ishallen men det var det ju värt. Nu resten av kvällen ska jag dricka te, läsa bok och bara ta det lugnt innan min första riktiga arbetsvecka på nya jobbet börjar. Blir till att åka tidigt imorgon, det är en del snö och massor med is på vägen ut mot Vätö, lite smått obehagligt att köra på de krokiga vägarna då men tar man det lugnt så går det förhoppningsvis bra!
God natt!

Torsdag

Publicerad 2012-10-25 21:37:19 i Allmänt,

Inte riktigt lika trött idag efter jobbet faktiskt, skönt! Började till och med leta efter post-it lappar när jag kom hem och satt vid datorn för att fixa med lite andra papper, hade inte riktigt förstått att jag hade kommit hem eller nått :P Var kul att jag fick jobba lite mer självständigt idag och komma på lite egna lösningar, det blev lite mer som att jobba "på riktigt" och imorgon ska jag ringa till min första kund. Wow! Haha som dessutom befinner sig utomlands men det går säkert bra. Men det är inte det enda jag ska göra imorgon, ska även skriva på lite papper efter jobbet. Mäklren ringde idag och lägenheten är såld! :D Superdupermegasweet! Blev lite under utgångspriset men det gör inte så mycket, bara skönt att det gick så fort nu när vi väl tog tag i det här med försälningen. Nu blir ju nästa problem bara vart jag ska ha alla mina saler och möbler... Mitt rum är redan så fullt det kan bli ungefär. Men det får jag lösa en annan dag.
Jag tjatar och tjatar och nu tänker jag tjata lite mer, jag längar så in i tusan efter min nästa lägenhet!! Och det bästa är att det faktiskt kan bli verklighet ganska snart ändå. Åh vad det är underbart att ha saker att se fram emot!

Första dagen på jobbet

Publicerad 2012-10-24 17:54:30 i Allmänt,

Nu har jag precis kommit hem från min första dag på jobbet och jag är så sjuuuuukt trött och har ont i ryggen :P Men  det har varit en bra första daga tycker jag ändå! Har mest suttit och fixat fakturor som ska iväg, följesedlar och konterat leverantörsfakturor. Är ju riktigt duktig på det där ;)
Cheferna bjöd på lunch idag också, det var ju snällt :) Dom är jättetrevliga så det ska nog funka riktigt bra att samarbeta med dom, man jobbar ju så nära varandra hela tiden. Målet är att jag ska vara hela självgående om 2 veckor, HA! Jag hoppas att jag klarar det!
Nu ska jag äta mat och bara slappa resten av kvällen. Ska också försöka få Ulf Alexander att jag mig massage för jag förtjänar det verkligen! Snälla, söta, rara älskling? ^^, 
 
Utsikten från kontoret. Var mycket finare när solen tittade fram men det här är ändå inte så dåligt.

End of an era

Publicerad 2012-10-23 11:56:45 i Allmänt,

Försöker njuta så mycket jag kan av min sista lediga dag, imorgon börjar jag jobba!! Alltså det går inte att beskriva hur jäkla bra det känns! Få in lite rutiner, göra lite nytta om dagarna istället för att bara driva runt. Åh så underbart! Men blir ju samtidigt nervös! Jag har ju bara jobbat i butik tidigare, det är det jag kan och det här jobbet är verkligen något helt annat. Men det ska bli så kul att få lära sig något nytt och att få utvecklas och göra någonting helt annat än tidigare. Det är ju faktiskt såhär jag vill jobba, på kontor måndag - fredag, samma arbetstider, jobba mycket med olika språk och att kontoret ligger precis vid vattnet är ju ett plus! Billiga luncher eftersom att närmaste butik ligger ett par mil bort, typ, och det blir lätt att varva ner när jag blir stressad. PERFEKT!
Jobb ger pengar, och med pengar kan man köpa lägenhet. Så till våren ska jag flytta, det är planen. Ååååh jag är så glad, det här jobbet ger så många möjligheter!! :D Och det ska jag fira genom en lite lunch med min älskling, som för övrigt är världens bästa <3

Innebandysöndag

Publicerad 2012-10-21 18:30:24 i Allmänt,

Den här söndagen har jag spenderat på en jäkligt hård läktare och kollat på två innebandymatcher, men det var det värt! :) Älsklingen spelade så himla bra och hela laget gjorde en bra match, vann med 8-4 men det stod 8-0 bra länge! 
Andra matchen gick inte riktigt lika bra så den behöver knappast nämnas egentligen, men Uffe gjorde lagets första mål!! :D Han är så duktig och spelade så bra! Ser fram emot nästa helg när det är hemmamatch igen. 
 
Hade första visningen på lägenheten idag också, hoppas att vi har en köpare på den nu direkt! Känner att jag kommer närmare och närmare en egen lägenhet igen, ååååh så jag längtar!!
 

Lördag

Publicerad 2012-10-20 19:42:51 i Allmänt,

Vilken trevlig kväll vi hade igår, jättegod mat och världens bästa sällskap :) Men sover ju så jäääkla dåligt när jag har druckit en minsta droppe vin så är ju supertrött idag. Men åkte på kalas hos mormor som fyller år idag så det blev tårta till frukost, härligt :P
Det här dagen har varit så långt, vill bara gå och sova och få bli lite piggare. 
Men mitt norskaprojekt går iallafall bra! Tror jag... Smsar bara på norska till Ulf Alexander och han svarar bara på norska så lär mig ju lite varje dag, även om jag måste slå upp en del men det går bra, hur kul som helst att kunna flera språk :) 

Nytt projekt, norska

Publicerad 2012-10-18 19:50:10 i Allmänt,

Imorgon är det fredag! Den här veckan har gått så himla fort, är så taggad på att börja jobba! :D
Har haft en jätte mysig dag med mitt hjärta, åt lång mysfrukost och jag fick äntligen kolla i ett fotoalbum ;) Han har blivit min norskalärare nu också, jag hittade en liten bok på norska som jag satt och läste i och frågade väl nästan om vartannat ord som jag inte förstod :P Men jag ska tametusan lära mig norska, det är mitt nästa projekt! 
Imorgon ska jag nog göra så lite som möjligt, kommer bli jätte rastlös. Men nu kan jag ju njuta av ledigheten på ett annat sätt eftersom att jag vet att den tar slut snart :) På kvällen ska jag och mina närmaste fira att jag har fått jobb! Det blir middag hemma hos Matte och sen får vi väl se om vi går ut en liten sväng, men imorrn är det min, min , min kväll! ;D Kommer bli superbra! Men nu ska jag fortsätta lära mig lite norska ;)

Jag bor i en skoaffär

Publicerad 2012-10-16 10:12:37 i Allmänt,

Håller på och hämtar alla mina grejer från lägenheten, måste ju passa på nu när mina lediga dagar närmar sig sitt slut! :D Har precis fått ner alla skor och jag måste väl kanske erkänna att mitt rum börjar likna en medelstor skobutik.. En liten urrensning kanske vore på sin plats, och rensar man bort skor får man köpa nya! ;D
Planerna för idag är att tömma lägenheten på mina grejer (möblerna får stå kvar tills den är såld) gå ner på stan och lämna mina nycklar hos mäklaren, träffa Uffe en sväng på hans lunch, köpa en liten present till mig själv för att jag fick jobbet som jag ville ha ^^ gå till kyrkogården och tända ett ljus för lilla farfar som skulle ha fyllt år idag <3 ikväll kommer moster och hennes karl på middag och sen ska jag försöka springa en sväng med Johanna när hon slutar. Fullspäckad dag med andra ord! :)

ÄNTLIGEN!!

Publicerad 2012-10-15 18:37:31 i Allmänt,

Idag fick jag den goda nyheten jag har väntat på i en evighet känns det som! Nästa vecka börjar jag på mitt nya jobb! Alltså, så jäkla underbart! Perfekta arbetstider och det känns som att det är ett jobb som verkligen kommer passa mig, jag kommer vara så sjukt bra på mitt jobb det lovar jag er! Är SÅÅÅÅ glad! Äntligen, äntligen, äntligen har jag fått ett jobb och det är ett jobb som jag vrkligen ville ha också! :D

Lång vecka!

Publicerad 2012-10-12 15:49:46 i Allmänt,

Äntligen fredag! Den här veckan har varit så lång, troligtvis för att jag väntar på lite bra nyheter. Har ändå hunnit med en del i veckan. I tisdags var jag hos farmor och fikade större delen av dagen, mysigt. Fick besök av moster och lillkusin på eftermiddagen, blir rätt slut av att springa runt i 180 med en 3åring ett par timmar! Gullet hade sprungit in på Skokanonen och letat efter mig. När dom kom förbi här hemma tyckte han att det var väldigt roligt att leka med min pilatesboll och crosshjälm. När dom åkte hem åkte jag till Matte för att göra Johanna sällskap medans Matte jobbade i backen. Vi bakade nya cupcakes som var jäääkligt goda! Åkte och hämtade Uffe så han fick vara med och fika.
I onsdags lämnade jag in Milla hos veterinären och hämtade henne kastrerad och vaccinerad. Men tratten hon behövde var för stor så vi satte en papptallrik bakom som ett stopp typ :P Hon var så vinglig när hon kom hem stackarn, så vi var hemma och tog hand om henne hela dagen. Blev spontan middag också med Uffe, Fredrik, Magdalena och mamma.
Igår hade jag en mysig slappardag med mitt hjärta som drog med mig ner på stan och bjöd på fika. Åkte till min fina vän Jessica på kvällen och åt våffelmiddag! Åh så mysigt, vi har alltid så mycket att prata om när vi ses.
Idag har det itne hänt så mycket, möblerat om lite på rummet. Men förhoppningsvis händer det något kul ikväll :)
 
Tänkte slänga upp lite bilder från veckan också men det verkar tydligen inte fungera just nu.

Lyxmåndag

Publicerad 2012-10-08 21:25:07 i Allmänt,

Blev inte så mycket jobbsöka idag som jag hade tänkt, men litegrann. Matte, min underbara vän, bjöd på lunch idag. Vi käkade med Johanna och Lina :) Var riktigt trevligt. Sen träffade vi Uffe en sväng när han hade lunch. Åkte vidare hem till Matte där han gick ut i garaget och jag & Johanna stannade inne med ett glas vin och bakade coca cola cupcakes! Haha vi var jäkligt bra på det där ;) Vi hann till och med lägga lite puzzel innan det var dags för mig att gå. Gick och mötte Uffe när han slutade och följde med honom upp till träningen och satt där och pratade ett tag. Min fina fina <3 Allt blir så mycket bättre när jag år träffa honom ett litet tag.
Imorgon fyller lilla farmor år så jag tänker gå dit och äta bullar hela dagen! ^^ Kanske till och med kan slänga ihop en äppelpaj där, blir som godast med farmors äpplen.

Måndag

Publicerad 2012-10-08 10:50:26 i Allmänt,

Sådärja, då var helgen över för den här gången. Har haft en riktigt bra helg faktiskt fylld med massa kärlek. Men nu är det vardag och dags att börja med jobbsökandet igen. Finslipar på CVt och skriver några olika personliga brev till olika tjänster. Inte det roligaste men förhoppningsvis ger det resultat väldigt snart! Ni vet inget företag som söker personal?
Sitter och drömmer om alla resor jag vill göra också, som en liten morot till jobbsökandet ;) Har bestämt att jag ska till London om ett par månader med Ulf Alexander för att julshoppa och hälsa på hans lillebror som precis har flyttat dit för att plugga. Blir allt som jag vill blir det även en utnaldsresa nästa år och när jag fyller 25 ska jag till Kenya på vildmarkssafari. Har velat dit sen jag var liten och när jag blir 25 har jag troligtsvis sparat ihop en hel del pengar, den resan ska det inte snålas på vill jag lova.
Nä tillbaka till jobbsökandet kanske, här är mitt sällskap för dagen, inspirerande <3
 

Innebandy

Publicerad 2012-10-07 19:42:01 i Allmänt,

Det gick bra för min karl idag :) a-laget vann sin match med 4-3 och i u-lagsmatchen blev det 9-9, en hel del mål! Märks ju att det är stor skillnad på a- och u-laget men det var ändå roligt att kolla, var spännande matcher! Jag kommer garanterat försöka kolla på alla hemmamatcher. Nu väntar jag på att Uffe ska komma hit och äte lite paj som blev över från grannfikat idag och om jag har riktigt riktigt tur så slipper jag sova själv ikväll, hoppas hoppas!

Skön söndag!

Publicerad 2012-10-07 11:45:26 i Allmänt,

Härligt att vakna till sol och blå himmel! Fick finbesök på morgonen, kusin Ebba rymde från kortis och kom hit istället! Hon ska vara här hela dagen lilla mysgurkan. Har precis varit på promenad med henne, mamma och hunden. Riktigt skönt ute nu faktiskt.
Nu blir det en paj till (bakade en sent igårkväll) sen blir det innebandy resten av dagen! Haha är astaggad!
 
Ebbeli på promenad

Helg igen

Publicerad 2012-10-06 16:32:06 i Allmänt,

Nu var det helg igen! Shit vad tiden går! Åkte lite hastigt till Matte på kvällen, hans mamma ville sjunga singstar så så blev det. En låt sen kollade vi på X-factor. Jag, Matte, syster Johanna med pojkvän och Mattes föräldrar till en början, sen åkte jag och Matte för att hämta upp flickvän Johanna på jobbet och vidare för att hämta upp Uffe. Åkte tillbaka till Matte och sjöng singstar halva natten, så himla roligt! Lät väl lite sisådär kan man väl säga men det är kul!
Imorse skämde jag bort min karl med frukost på sängen, tyckte han var värd det och förhoppningsvis gör han samma sak tillbaka snart ;) Har iaf haft en jätte mysig dag med honom! Ikväll får jag väl se vad som händer, finns lite olika planer verkar det som.
Min söndag kommer spenderas i en idrottshall! Uffe har nämnligen två matcher imorrn som jag hade tänkt kolla på, har aldrig sett honom spela så det kommer blir jättekul :)
 
Nä, om man ska ta och gå en promenad eller nått i det soliga höstvädret kanske.

Torsdag

Publicerad 2012-10-04 19:17:10 i Allmänt,

Började dagen med en PW på över en timme, jäkligt skönt känner att jag kommer ha träningsvärk imorgon. Kom in och duschade, sen duschade jag hunden, fönade och borstade så att han blev fin, sen passade jag på att kasta in även katten i duschen. En väldigt väldigt snabb dusch. Torkade och borstade henne också så nu har hon sådär jättemysig, mjuk päls. Hela drösen med fåglar var ute nu ikväll också, samtidigt. Fick till och med alla på en och samma bild. Äntligen börjar undulaterna klättra ut ut buren!
Mötet med mäklaren gick bra, förhoppningsvis ligger lägenheten ute på hemnet imorgon och så blir det visning nästa söndag! Håller verkligen tummarna att det går fort! Den hamnade på 875 000, precis vad vi hade hoppats på! Sen är det ju verkligen en bonus om vi faktiskt får så mycket, eller ännu bättre, mer.
Enda nackdelen med att sälja lägenheten är att jag kommer ha massa kartonger och möbler i mitt rum, jisses det är mycket som ska få plats där. Men det är förhoppningsvis bara väldigt väldigt tillfälligt.
Jusde, det är ju kanelbullens dag idag så glöm inte att frossa i kanelbullar!

Höstmarknad

Publicerad 2012-10-03 17:36:29 i Allmänt,

Fick vakna med mitt hjärta imorse! När man inte gör det varje dag är det verkligen guld värt. Åt frukost, gick en promenad med hunden i solen sen gick vi ner på marknaden i hamnen. Det var typ vi och alla kommunens pensionärer, på ett ungefär. Men jätte mysigt ändå att gå där och kolla på saker, även om det bara är samma saker om och om igen. Träffade mormor och morfar en sväng sen gick vi och köpte nougat och hittade även ett stånd som sålde massa olika tesorter. Det fanns så mycket så att det blev svårt att välja men tillslut fick vi ihop 4 olika. Båda dricker ju ganska mycket te så det kommer nog gå åt under hösten och vintern nu. Har ju ganska mycket annat te sen innan, bla polkagris och lite andra mindre "klassiska" smaker på te och de nya tillskotten idag blev svart te med jordgubb-, röda bär- och vaniljarom samt rosor och solros, svart te med tropiska frukter, smultron, och grädde, svart te med kola och gräddarom samt kolabitar och grönt te med rabarber, äpple, kanel, grenadin, rosor och blåklint. Vi testade teet med gräddkola direkt när vi kom hem och det var riktigt gott faktiskt, ger en myskänsla på nått sätt så det passade för den här dagen som har varit riktigt härlig <3
Och nu har jag ätit nougat så det känns som att jag kommer spricka när som! Förhoppningsvis orkar jag ta mig ut på iaf en ordentlig PW ikväll men vi får se lite hur det blir med det.
 
Imorrn är det möte med mäklaren, hoppas att det går bra och att vi kan få så mycket som vi hoppas för lägenheten! Har än så länge inga planer på fredag, på lördag skulle jag tydligen baka och på söndag ska jag till Sportcentrum och kolla när Ulf Alexander spelar innebandymatch! Har inte sett honom spela tidigare så det kommer bli jätte roligt :)

Träning

Publicerad 2012-10-02 14:28:51 i Allmänt,

Det var länge sen det hände någonting som har med träning att göra här känner jag! Det har väl varit lite fram och tillbaka sen jag fick ont i knät runt midsommar där och har tagit det ganska lugnt. tagit långa promenader på morgonen och sprungit lite mer korta sträckor på 5-7 km och sprungit milen lite mer sällan.Försäker även lägga in ett pass med backträning i veckan (med betoning på försöker, lyckas inte alltid) och det har ändå gett väldigt bra resultat på konditionen. Förra veckan sprang jag 7 km på 34 minuter vilket känns jäkligt bra! Kan jag fortsätta i det här tempot kommer jag garanterat kunna springa milen på 50 minuter som är mitt mål! Jag och Johanna har bestämt att vi ska springa tjejmilen nästa år så det är kul att ha någonting att träna inför så kan vi peppa varandra. Springa milen är ju inga problem, men göra det på en bra tid blir en utmaning, superkul!
Känns som att jag får bättre flow i träningen nu när det är höst. Springer en tur på kvällen när det börjar bli mörkt, luften är annorlunda och till och med lite regnstänk kan göra att löpningen blir lättare! Det blir en helt annan känsla en mörk höstkväll än på sommaren tycker jag och stämningen och känslan under träningen är ju väldigt avgörande för hur man presterar. För mig är hösten den perfekta årstiden för seriös löpträning när man vill se ordentliga resultat.
 
 

Tisdag

Publicerad 2012-10-02 11:50:48 i Allmänt,

Nu är det oktober och höst på riktigt, härligt! Började dagen med en 2 timmar lång promenad med Johanna i regnet, jätte mysigt faktiskt. Sen en promenad med hunden på det! Bra start på dagen. Nu ska jag slänga ihop lite lunch, tomatsoppa, och bara ha en riktigt skön höstdag. Kanske läsa lite i min bok som jag precis påbörjat. Men först av allt, en låååång dusch!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela