ninna

Helgens planer

Publicerad 2012-05-31 23:58:35 i Allmänt,

Vilken dag mina vänner! Vilken dag. Det blev bara knas på jobbet och en hel del dubbeljobb! Men imorrn jobbar jag kortpass sen har jag en ledig helg att se fram emot :) imorrn efter jobbet ska jag ner på stan för några ärenden, sen blir det en lugn kväll :) Lördag ska vi iväg och fira finaste Jessica! Jisses vilket firande vi ska få till, är supertaggad faktiskt! Slutar väl med utgång och då träffar man lite fler :) söndag är jag förhoppningsvis ledig och inte gör många knop alls! Åh vad jag har längtat efter min lediga helg! Nu tänker jag krypa ner i sänge, blev inte många timmars sömn inatt, men ibland är det helt okej! :)
Natti natti!

Ny vecka

Publicerad 2012-05-29 20:43:38 i Allmänt,

Hej allihopa! Hur har eran dag varit? Min har gått väldigt fort måste jag säga! Har inte gjort många knop på jobbet idag men tiden gick fort ändå, skönt!
Igår var jag ledig, sov till halv 11. Hur underbart är inte det!? Skaffade mej en träningskompis oxå så nu ska det bli seriös löpträning till 110% ;)
På kvällen åkte jag och Matte ut och fiskade en sväng. Haha det är inte så lätt som det kan se ut, men Matte hade kul åt mej iaf! :P Vi fick ingen fisk så vi gav upp och hyrde en film ist. 

Hur härligt ser inte det här ut egentligen? :)

 

Helgen är slut

Publicerad 2012-05-27 19:14:39 i Allmänt,

Det kändes som att den här helgen aldrig skulle ta slut!! Jisses..
Fredag kväll efter jobbet gick jag och Jonatan ner på stan eftersom att det var nått grejs där. Gick ett varv med honom och ett varv med Hanna, som har fått en sån himla fin mage! :)
Lördagen kan vi ju bara stryka! Vilken jäkla skit dag! Jag hade så ont i kroppen när jag vaknade, till och med under tårna hade jag ont! Jag var så totalt utmattad hela dagen, kände flera gånger att jag bara ville sätta mej på golvet och gråta! Blev ju inte bättre av att jag och Sofie tog in några golvställningar och tog ner en lång sektion med hyllor från väggen... det är verkligen tomt nu.
Matte kom och hämtade mej efter jobbet och då var jag bra sliten alltså! Usch det var hemskt! Tog en snabb dusch och laddade om för vi skulle iväg och grilla hos Mattes kompis uppe i Solbacka. Det blev jag, Matte och 2 av mattes kompisar, som jag aldrig träffat förut. Kul sådär och träffa nytt folk tycker jag :D Väldigt trevliga! Sen gick vi ner till Stället en sväng och vidare till på G. Blev en riktigt rolig kväll, kom hem strax innan halv 4 imorse. Solen hade til och med gått upp innan jag gick om la mej, då har man haft en bra kväll! :D
Vaknade innan klockan idag till och med, konstigt. Men pigg har jag varit ändå hela dagen tack å lov! Den här dagen har gått väldigt segt dock. Inte så mycket kunder så det har ju inte funnits så mycket att göra. Jag har fyllt ut gummistövlar hela dagen för att butiken ska se lite full ut på sina ställen.
Imorgon är jag ledig, troligtvis. Hoppas att det här fina vädret håller i sej så att jag också hinner njuta av solen!

Mors dag är det ju idag också! Och jag har inte ens köpt blommor till min fina mamma, skäms! Men jag tror att hon vet att hon är världens bästa mamma, med eller utan blommor, alla dagar om året! :)

Nu tänkte jag försöka ta mej ut på en springtur!



Mamma på Teneriffa :)

Gårdagen

Publicerad 2012-05-25 11:13:51 i Allmänt,

Idag var det torsdag och jag var ledig! Vaknade 10.50 snacka om att jag verkligen behövde få sova ut! Åkte ner till jobbet en sävng och hämtade mina nycklar, fick med mej några par skor hem ockå :) Åkte hem, gick ut med mammas hund och sen gick jag och la mej ute i gräset med en bok och där låg jag heeela dagen. Så otroligt välbehövligt! Hade till och med energi att städa och springa en tur på kvällen. Riktigt skönt.

Idag är det dags för jobb igen. Har varit där en sväng på möte, nu är jag hemma igen sen blrjar jag kl 13. Får se om vi kan stänga kl 19 idag, hoppas verkligen det...

Men det är fredag idag hörrni! Jäkla najs väder har vi också! Finns mycket att vara glad för!

Onsdag?

Publicerad 2012-05-24 00:36:45 i Allmänt,

Jo men visst tusan är det onsdag idag. Jag har trott att det har varit fredag hela dagen, typ förra fredagen. Den här veckan har gått så sjukt fort!! Är väl för att jag har jobbat ganka många extratimmar nu senaste veckan och att det hela tiden är full fart på jobbet! Jag gillar't, men man blir helt slut, både i kroppen och i huvudet!
Skulle ha börjat 13 idag men Sofie ringde vid 9 och bad mej komma in tidigare så började 11 ist. Butiken behövde verkligen städas! Så det gjorde jag, hela dagen. Förutom när jag sprang runt och letade efter skor. Mycket som försvinner i röran.
Skrev på och skickade in mina uppsägningspapper idag oxå. 31 maj. Det hemska med att dagarna går så fort är att vi stänger snart. När lagret är tomt är slutet nära och vi tömde lagret idag, sorgligt.

Efter jobbet åkte jag direkt hem till Matte. Vi gick ut och gick en sväng och han tog lite bilder. Sen skulle vi dra till Stället och bara ta en öl så jag skulle hem först och byta kläder. Hittar inte nycklarna! Då är dom antagligen kvar på jobbet... Som sagt det är mycket nu. Ringde Jonatan (han är den enda som har nycklar hit) så han kom in med dom till mej, jätte tack för det! Annars hade jag ju åkt ut och hämtat dom ist men det behövde jag inte. Bara hoppas nu att mina nycklar ligger i skåpet på jobbet!
Sen åkte jag och Matte till Flygis och köpte jordgubbar och åkte hem till mej och kollade på film istället för att gå ut. Har precis skjutsat hem honom och funderar på att gå och lägga mej. Förut somnade jag alltid runt 22, nu är jag glad om jag somnar innan 2. Det måste ju vara för att jag är så uppe i varv hela tiden och hjärnana har svårt att koppla av. Men imorgon är jag ledig. Då ska jag bara ta hand om mej själv! Först superstorstäda såklart, sen ta hand om mej själv! Ett ordentligt fotbad skulle inte sitta helt fel.
Dags att krypa ner i sängen, god natt!

KAOS!

Publicerad 2012-05-22 22:00:39 i Allmänt,

Äntligen hemma. Helt slut! Började 8.00 imorse. Jag, Jessica och Sofie öste ut så mycket som möjligt från lagret innan vi öppnade, 2 timmar kändes verkligen som 10 miuter! Det är otroligt högt tempo hela tiden, tomt på hyllorna, fullt med skor på golvet. Alltså herre gud, att jobba på Skokanonen nu är verkligen inget skämt! Utarbetade hela bunten men vi kör på vi! Mitt i allt kaos med skor och kunder ringer Sofie och vill att jag ska komma bak på lagret, jag tänker ju direkt att jag har gjort nått fel. Men nej så illa var det inte. Det var "bara" balen som hade fastnat i balmaskinen så vi fick riva ut ALLA kartonger och sen slänga i nästan alla igen! Det blev en ordentlig hög och jag bokstavligt talat simmade i skokartonger! Till slut tog vi en snöskyffel och skyfflade bort kartongerna! Bjuder på lite bilder.

      


Var ordentligt slut i kroppen efter det där! Tog min lunch och mådde så dåligt efteråt! När man stressar och är uppe i varv tänker man inte så mycket på hur man mår men när man sen kopplar av en millisekund... Skakis och yr. Men när man sen kör igång igen försvinner det ju som tur är.
Vi fick våra uppsägningspapper idag också. PÅ nått sätt hade man nästan lyckats glömma bort mitt i allt kaos att vi snart kommer sluta men det blev man ju påmind av idag, nu blev det verkligen på riktigt.

Jag och Sandra jobbade själva nu eftermiddagen/kvällen. Det gick ju bra, vi stod båda i kassan för att det var så mycket folk och det syntes ju när vi stängde. Fyllde 7-8 korgar med skor som låg på golvet för att städa lite och hyllorna ska man ju inte ens prata om! Hittar man ett enda par i butiken som står där dom ska just nu så har man fått leta bra länge!
Såhär såg det ut bara vid provstationen:


Ha! Hej och välkommen!
Imorrn börjar inte jag förrän (förhoppningsvis) 13, ska bli skönt att ta en ordentlig sovmorgon. Ska till och med gå och lägga mej innan 22 ikväll har jag bestämt! Leva på minimalt med sömn, vatten och nudlar funkar inte så bra i längden. Så fort det lugnar ner sej lite blir det skärpning! Sova ordentligt och äta riktig, ordentlig mat!
Sängen kallar! God natt!

Welcome

Publicerad 2012-05-21 08:08:07 i Allmänt,

Welcome to wherever you are
This is your life, you made it this far
Welcome, you got to believe
Right here, right now
You're exactly where you're supposed to be

If you feel alone and lost and need a friend
Remember every new beginning is some beginning's end

Helgen!

Publicerad 2012-05-21 00:21:19 i Allmänt,

God kväll! (eller natt kanske?) Har varit fullspäckat schema hela helgen, sånt gillas!
Hoppade in och jobbade lite extra i lördags, slutade 15, skyndade hem för att byta om och packa. Tog första bästa bussen till Sthlm där jag åkte hem till Simone och hennes fina karl Alex! Otroligt fina människor. Bi blev några stycken som grillade och spelade Wii. Det var en mycket mycket trevlig kväll och det kommer göras något liknande ganska snart :)
Sov kvar hos Simone, gick upp kl 12. Helt rätt en söndag! Satt och småpratade och fixade en ordentlig söndagsfrukost med kaffe, juice, yoghurt, ägg, bacon och massa gott! Bortskämd och ompysslad vart jag hela helgen! Underbart :) Vid 14 kom Thim och hämtade mej så åkte vi till honom en snabbis sen fick jag en guidad tur runt Söder så nu hittar jag ju nästan där ;) Blev bortskämd även där med en supergod middag! Åkte därifrån runt 18.30 nångång, hann vara hemma i kanske 10 minuter innan Matte kom förbi så drog vi ner till hemmakväll och hyrde en film. Jag fick välja och tyvärr blev det en lite mindre bra :P The Rum Diary kollade vi på, skulle vara en komidi men vet inte riktigt vart den var rolig? Men Johonny Depp var med, det dög för mej ^^
Nu ska jag försöka få lite sömn innan jag kör igång med en ordentlig jobbvecka!
Var planerat att vi skulle iväg och göra nått kul vi frånn jobbet, men vi får se hur det blir med det. Jag hörde nått om att det kanske ändå inte blir av :( Det visar sej imorrn helt enkelt!
God natt

Fullt ös!

Publicerad 2012-05-19 00:00:09 i Allmänt,

Brukar ni ibland ha så mkt att göra att ni nästan glömmer att andas? Det hade jag idag. Eller vi. Från ca 10.10 -13.30 hade vi typ 15 meter kö, den minskade aldrig! Ett tag var vi 5 som jobbade, då hann vi väl nästan med allt som behövde göras. Hjälpa kunder, ta hand om kassan och fylla ut butiken. Herre gud, butiken. Tom! Blev väldigt mycket ett tag där. Jobbigt, men det måste ju ändå hända. Imorrn blir det nog ännu värre så på't igen bah! Ändå är det kul att jobba när det är såhär mycket, om man inte tänker på anledningen såklart.
Så efter en STRESSIG dag på jobbet åkte jag till dagis och hämtade en överenergisk 2åring! Direkt när jag öppnade dörren här jag hur någon ropar; NU KOMMER JELIKA! Åh det är så härligt när hon blir sådär alldeless jätte glad att se mej! Vi åkte ner en sväng på stan och matade ankorna, sen åkte vi hem och åt mat. Pollan bestämde att vi skulle äta korv och makaroner så det fick det bli! Målade lite med fingerfärg som kommer bli en jätte fin tavla! Sen gick vi ut och gungade ett tag och jag har fått massa fina bilder, perfekt. Efter massa spring och lek ute var det en väldigt trött Ninna och en ännu tröttare Pollan som gick in och kollade på film. Sen kom Stefan och Linda med pyjamas och välling och allt så vi fixade för natten. Jag fick äran att borsta tänderna, vi brukar alltid jaga bubblor med tandborsten då men idag var det massa kaninen som också hade målat med fingerfärg så dom var blå, gula, gröna och röda ;)
Mysigaste av allt är ni Pollan ska dricka vällingen och kryper upp i famnen så att man kan läsa en bok, tusse <3
Tror inte ens att det hade gått 5 minuter från det vi sa hej då tills jag fick ett sms av Stefan att hon hade somnat! Är man så trött har man ju iaf haft roligt! Hoppas verkligen att vi kan göra om det här fler gånger.
Men nu är det nog dags för mej att sova, har varit en hektisk dag! Imorrn ska jag hoppa in och jobba extra ett tag också, får se hur länge det blir.


Mysbild från kvällen <3

Som ett barn på julafton!

Publicerad 2012-05-18 09:26:35 i Allmänt,

Igår var jag ju ledig så åkte en sväng till jobbet för att kopiera upp några viktiga papper och fick ett par skor med mej hem. Bruna ballerina i skinn, 149:- vilket fynd! Åkte vidare till Spillan för att flytta över Pollans bilstol. När jag kom dit fick jag ett ordentligt välkomnande iaf! Pollan sprang och hoppade upp i famnen och samlade all energi hon har i sin lilla kropp (som ändå är ganska mkt) i världens kram! Åh vad det kändes bra! Det som är bra med barn är att allt är så ärligt! Är dom glada visar dom det, är dom ledsna eller besvikna visar dom det. Vilket hon blev när jag sa att jag skulle åka hem... Men idag! Idag! Ska jag hämta henne på dagis och leka med henne hela eftermiddagen! Undrar vem som är gladast, hon eller jag? ;P Vi ska ha så roligt och mysigt!
Måste bara tillägga att det känns otroligt bra att fortfarande få åka ut till Spilla och bara umgås, ungefär som förut. Det är så avkopplande där ute, skönt att jag ändå inte mister det stället och dom personerna som jag ändå fortfarande ser som familj.
Men nu ringde Sandra från jobbet, är tydligen lite strul, överaskande? Nej. Det är mycket nytt som ska göras när man går i konkurs. Så måste kila nu. Skriver mer ikväll!

Från kladdkaka till spökjakt

Publicerad 2012-05-17 01:08:39 i Allmänt,

Har precis kommit hem från ett äventyr med Mathias! Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra men tillslut beslutade vi oss för att baka kladdkaka men jag hade inte alla grejer hemma och alla affärer hade såklart redan stängt så vi åkte hem till Matte och skulle hämta resten. Då fick vi reda på att hans lillasyster och hennes polare precis hade åkt till en gammal slottsruin för att leta efter spöken! Vi var ju ganska snabba på att åka efter om man säger så, men inte för att leta efter spöken utan för att skrämma tjejerna! Haha! Parkerade vid en kyrka (mitt i natten!!) och skulle försöka hitta runinen men man var tvungen att gå över en åker och vi visste inte ens åt vilket håll så vi stannade kvar vid bilarna och väntatde. När dom kom hoppade vi fram ur mörkret och herre gud vad dom skrek! Haha det blev ju inte lite kul som om vi hade skrämt dom i runinen men på en kyrkogård går väl lika bra! :P
Kan ju tillägga att jag är extremt mörkrädd själv så måste erkänna att jag inte heller var så kaxig när vi stod där i mörkret på kyrkogården och väntade!



Hur är det med er, tror ni på spöken?

Onsdag

Publicerad 2012-05-16 21:07:18 i Allmänt,

Ja ni, vilken dag! Jag lyckades sova hela natten, en bra början. Men det var riktigt tungt att komma till jobbet och börja skylta med konkurs rea. Många kunder som har blivit ledsna men då vet vi ju iaf att vi har gjort ett bra jobb, dom kommer sakna oss! Riktigt drag med kunder så butiken kommer bli tom fort nu när ryktet börjar spridas. Det är mycket att hålla reda på med alla nya rutiner och alla nya regler som gäller för oss och även för kunderna!
Chefen drog till London mitt i allt idag också! Härligt att hon kan komma bort och koppla av lite även om hon skulle behövas! Men vi andra klarar oss nog iaf. Vi hade även möte med en advokat idag, vi fick inte så mycket svar på något men skönt att prata med någon som verkligen vet vad som händer för det gör ju ingen annan. Efter det sprang jag ner till arbetsförmedlingen och fick prata med nån jätte otrevlig människa! Men jag fick det intyg jag behövde, efter lite diskuterande. Har även hunnit äta middag med Jonatan. Det är så jäkla skönt att vi fortfarande kan träffas och umgås som vänner och det är verkligen äkta vänskap rakt igenom.
Trots allt som händer i mitt liv just nu mår jag ändå bra. Inte fysiskt visserligen, men mentalt mår jag bra och det är just nu det viktigate, men jag vet att jag redan har det jobbigaste kvar. Det tar vi då. Idag mår jag bra och det ska jag njuta av! Och nu ska jag träffa Mathias!
Ha en trevlig kväll alla och kom ihåg att njuta av dom dagar livet känns bra!

End of an era

Publicerad 2012-05-15 23:19:45 i Allmänt,

God kväll! Den här dagen gick ju den med. Trots att jag gick upp kl 5 imorse har jag inte känt mej ovanligt trött. När jag kom till jobbet började jag med att gråta en liten skvätt med Sofie. Jag såg hela butiken på ett helt nytt sätt, såg framför mej att om några veckor är allt borta, tomt. It's the end of an era.
Lite jobbigt var det i början av dagen när man behövde förklara för kunderna varför vi inte längre har stämpelkort eller öppet köp. Det blev lättare under dagen, men emellanåt kommer verkligheten ikapp med en ordentlig käftsmäll och slår tillbaka. Jag är ju på jobbet som vanligt, gör det jag brukar, men ibland kommer tanken på sista dagen upp. Allra sista dagen. Fy fan vad jag kommer gråta! Men den dagen, den sorgen. Har mycket annat att tänka på innan dess.
När vi tog en paus trodde jag att det var det värsta som kunde hända mej, att jag var på botten och att det inte kunde bli värre. När vi gjorde slut trodde jag att det var det värsta som kunde hända mej, att jag var på botten och att det inte kunde bli värre. Nu har jag förlorat jobbet, vilken även gör att jag förlorar min lägenhet mkt tidigare än planerat men nu vet jag att det hela tiden blir värre. Jag blir inte förvånad längre när saker skiter sig och blir fel, det händer nått varje dag nu. Jag nästan förväntar mej att det ska hända nått, då blir det iaf ingen överaskning. På något sätt har jag känt mej stark och positiv idag, tror att min hjärna har stängt av för att inte drabbas av en kollaps eller nått. Har konstant stressutslag och massa andra grejer så åka bort en månad eller två vore helt okej!
Men nu är det dags att sova, har mkt info att ta in på jobbet imorgon, bäst att vara utvilad.

Don't you ever wonder what
will happen when it ends
How can we let go of the
The ones who we call friends

Soon we will see it closed
The final chapter exposed
It's the end of an era
And i'm seeing clearer that
Noting will ever be the same

Ny dag

Publicerad 2012-05-15 07:31:33 i Allmänt,

Godmorgon. Det blev inte mycket sömn inatt, kl 5 orkade jag inte ligga kvar och vrida mig längre så då gick jag upp. Jobbar 9.45 - 19.15 så det blir en lång dag. Det kommer bli en lång, ledsam dag.
Imorgon kommer Jonatan över så ska vi lägga upp en plan över försäljningen av lägenheten, på torsdag ska jag börja packa ner saker från garderober och sånt som man kan klara sej utan och som inte behövs inför visningen. På fredag, härliga fredag, ska jag leka med Pollan, då kan jag tänka på annat ett litet tag. På lördag drar jag till Sthlm och grillar med Simone och Co. Skönt att komma bort, träffa lite andra människor.
Den här veckan handlar om förberedelser, nästa vecka handlar om att ta tag i saker och göra. Lika bra att börja ordentligt på en gång, jag måste ju ändå göra allt detta förr eller senare.
Hoppas ni alla får en bra dag!

Mina fina <3

Publicerad 2012-05-14 22:52:45 i Allmänt,

Akta er för bra dagar säger jag bara. Idag kände jag mig stark, jag kände att jag kunde ta mej igenom seperationen med Jonatan och börja om mitt liv. Sen blev det krismöte på jobbet. Skokanonen finns inte mer. Om max en månad är jag arbetslös, senast den 14 juni. För en vecka sen var jag förlovad, hade ett eget boende och ett jobb med UNDERBARA arbetskamrater. Idag är jag singel, planerar försäljningen av lägenheten och väntar på att bli arbetslös. Hur hände det egentligen!? Mina fina skokanonentjejer, jag kommer sakna er!
Ni vet, skokanonen har varit ett andra hem, en extra familj. Det är tack vare jobbet jag har tagit mej upp ur sängen när det har varit massa annat skit som har hänt som jag inte har nämnt här. Nu är det över. Vi kommer fortsätta våra liv på olika håll, jag vill inte! Vad hände?
Det är med extra stor sorg i hjärtat jag går och lägger mej ikväll.
Nångång går det bättre, men när?

On my own

Publicerad 2012-05-14 11:06:40 i Allmänt,

Jaa ni, nu har det hänt. Finns inga ord. Men bara köra vidare och börja om nu eller hur!? Idag har jag en bra dag, imorgon får vi se. Sommaren ska iaf bli bra, punkt slut. Ska börja säga ja till nästan allt, hur ska man annars få uppleva saker här i livet!? :)
Tänke slänga in en liten veckoplanering, om det nu skulle vara nån som skulle vara intresserad av det :P
Måndag: Ledig idag, ska träffa ett litet Murmeldjur ;) ikväll blir det även 15 års kalas hos bonuskusinen.
Tisdag: Jobba!
Ondag: Jobb, käka middag med Matte på kvällen (han skulle tydligen komma till mej och laga nått gott, lyx!)
Torsdag: Ledig, får se vad som händer, öppen för förslag.
Fredag: (EFTERLÄNGTAT!) Jobbar till 15 sen ska jag åka och hämta världens finaste Pauline på dagis och spendera eftermiddagen med henne! Ååååh så jag längtar! Jag skulle gå genom eld och vatten för den ungen. Jag hoppas verkligen att hon alltid kommer vara en del av mitt liv och jag en del av hennes.. Min älskade polliplutt!
Helgen är jag oxå ledig så får se vad den har att bjuda på!
Nu ska jag springa iväg till sandra, vi ska leta bikini för hon ska åka utomlands. Jag vill oxå!

Slänger in en liten bild på oss 2 från nyår ;)

Ledig torsdag!

Publicerad 2012-05-10 09:17:48 i Allmänt,

Redan torsdag, den här veckan går väldigt fort! Jobbade kväll igår och när jag kom hem var Jonatan här, vi gjorde egen pizza och kollade på hockeyn, eller vi började kolla men båda somnade innan den var slut!
Idag är jag ledig och jag ska ner till Elsa på KIKIDE och fixa håret, äntligen! Sen hinner vi förhoppningsvis med en snabb lunch också :) Och jag har lite andra planer på grejer som ska fixas den här månaden men det berättar jag om lite senare ;)
Nu måste jag kila till Elsa!

Sometimes goodbye is a second chance

Publicerad 2012-05-06 09:37:33 i Allmänt,


Söndag nu då. Den här helgen har varit jätte lång och jag älskar't! Igår åkte jag till IKEA med Thim för att fixa till hans ställe litegrann, slutade med att jag möblerade om. Ha! Men jag blev iaf väldigt nöjd hoppas bara han också tycker att det blev bra :P Käkade middag och åkte till Matte och kollade på hockeyn.
Vaknade med huvudvärk men det har inte jag tid med idag! Pappa har sålt huset i Svanberga så ska dit en svöng och hjälpa till att flytta alla saker. Vet ni hur mkt som bara ryms i ett garage!? En hel del... Blir lite stress där för att hinna så mycket som möjligt. Ikväll bär det av till stora staden, jag ska på dejt! ;) Middag och bio, inget speciellt men det blir förhoppningsvis trevligt.
Nä, nu har inte jag tid att sitta här längre! Tjingeling.


Torsdag

Publicerad 2012-05-03 23:15:04 i Allmänt,

Snart fredag hörrni! Jobbade heldag idag och den gick fortare än jag hade trott, skönt. Fick besök av Erica och sötaste lilla bebisNoel! Herre gud vilken underbart glad sprallig unge alltså! En sån har jag lagt beställning på :)
Kände mej så jäkla arg när jag kom hem från jobbet! Helt utan anledning, jätte konstigt. Tog iaf en ordentlig PW på nästan 2 timmar, så himla skönt! Ont i benen som tusan, men skönt. Har sagt hur länge som helst att jag ska börja springa men lyckas aldrig komma igång. Jag har blivit så jäkla lat :P Förhoppningsvis blir det ändring på det.
Jobbar kort dag imorgon, slutar 15. Älskar att sluta tidigt innan min lediga helg! :)
Känner att det bara blev en massa svamel här så avslutar och går och lägger mej! God natt!

Med ett glas vin

Publicerad 2012-05-01 22:05:35 i Allmänt,

Efter en lång dag kan jag äntligen koppla av i soffan, med ett glas vin till och med! Dagen på jobbet gick ganska fort enda, jag och Sandra fixade med massa småpyssel hela dagen. Sen åkte jag och mamma till min bror för att se hur han bor hemma hos sin tjej och hennes familj. Han har bott där i nästan ett år och jag var där första gången idag!  Upptagen människa? Oja. Men mysigt hade dom iaf och blev bjuden på riktigt god mat :)
Lampan i mitt badrum gick sönder inatt oxå! Och såklart hade jag ingen nya lampa hemma nu när jag skulle byta på kvällen så får duscha i mörkret en dag till. Det går skit bra nu va! Not.
Men Jonatan har i alla fall lovat att hjälpa mej fixa trasig lampa på bilen och sådär imorgon och det är ju snällt. En sak som blir fixad här.

Tänk att det har gått en hel månad, ändå är det så JÄKLA svårt att stå ut en endaste dag till. En dag hit eller dit efter en månad borde ju inte spela någon roll, men det blir svårare ju närmare man kommer. Jag orkar inte gå igenom allting en gång till, inte nu. Därför ber alla för mig att det blir rätt nu. Tack.

1 maj

Publicerad 2012-05-01 09:36:52 i Allmänt,

Hej allihopa! Kul att se att de finns dom som fortfarande följer den här bloggen trots att det är kass uppdatering!
April har varit den längsta månaden i mitt liv! helt seriöst, det har hänt en hel del saker hela månaden men den har verkligen aldrig tagit slut. Men igår saa vi hej då till den hemska månaden och säger hej till maj som vi hoppas kommer med lite positiva saker för omväxligs skull. Kollade ni på någon brasa igår? Själv grillade jag och drack vin hela kvällen med ett par av mina bästa vänner, riktigt trevligt hade vi. Livet har stått på standby hela april och kommer göra det ett par jobbiga jobbiga dagar till, men sen så! Sen blir det bra, eller bättre. Intalar mej det i alla fall.
Nu ska jag ta och kila till jobbet, så kom och köp skor!

Slänger in en lite random bild på utsikten vi hade när vi var på Teneriffa, åh vaad jag vill tillbaka!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela