ninna

datorkaos!

Publicerad 2012-07-28 15:03:07 i Allmänt,

Blir tokig när ingenting funkar alls!! Min dator funkar inte, Jonatans dator funkar men behöver tydligen nått användarnamn och lösenord för att börja använda internet som jag inte har fått än. Bror kom in med min gamla dator, tänkte att då kan jag ju iaf söka jonn men nej! Inte det heller, för den datorn har tydligen inte ett enda program där man kan skriva i, som typ Word. Så jag kan inte öppna mitt CV som jag faktiskt har på mailen så jag kan ändå inte skicka det till något företag! Ååååh! Jag blir så himla frustrerad och sjukt stressad över det här! Jag är ju så beroende av att komma åt alla mina dokument och ha tillgång till dator och internet hela tiden! Aja nu kan jag ju iaf betala räkningarna, alltid något..
Men till något roligare, middagen igår med norrmännen var jätte trevlig! Och det var faktiskt inga större problem att förstå norskan, förstod ju kanske inte alla ord men tillräckligt för att kunna hänga med i samtalen :) Mycket bra kväll!
Ikväll är planen att vi ska ut några stycken med Mattes båt och lägga oss utanför kärleksudden och lyssna på musiken från festivalen som är där nu i helgen. Gjorde samma sak för några år sedan och det är ju verkligen hur mysigt som hellst! Man måste verkligen ta vara på sommarkvällarna för snart är dom slut för iår!
Nu blir det till att mecka lite dator, igen..

mobilblogga

Publicerad 2012-07-26 21:00:02 i Allmänt,

Eftersom att ingen av datorerna i mitt hem funkar flr tillfället får jag köra lite på mobilen ist. Lite lagom frustrerande när man behöver en dator för att söka jobb! Är så trött på AF redan som aldrig kan göra saker rätt heller. Känner att en utlandsresa kanske vore på sin plats! Men det får jag tänka på vid ett senare tillfälle, nu ska jag försöka lära mej norska innan imorgon kväll!! ;)

mobilblogga

Publicerad 2012-07-26 20:59:54 i Allmänt,

Eftersom att ingen av datorerna i mitt hem funkar flr tillfället får jag köra lite på mobilen ist. Lite lagom frustrerande när man behöver en dator för att söka jobb! Är så trött på AF redan som aldrig kan göra saker rätt heller. Känner att en utlandsresa kanske vore på sin plats! Men det får jag tänka på vid ett senare tillfälle, nu ska jag försöka lära mej norska innan imorgon kväll!! ;)

Träning!

Publicerad 2012-07-20 10:56:27 i Allmänt,

Har precis kommit in från en runda i spåret på en mil! Fick en dålig tid, det var alldeles för varmt för att försöka sej på en rekordtid som jag hade tänkt från början men ändå så JÄKLA skönt att ha tagit sej runt den där milen igen! Har ju haft jätte problem med knät (eller har iofs fortfarande) men allt som krävdes var smärtstillande gel, ett par Ipren och ett ordentligt lindat knä så höll det faktiskt hela vägen runt. Vet att jag borde vila och sådär egentligen men klarar inte av att inte träna! Blir så sjukt rastlös om jag inte får ut och svettas ordentligt, det lixom får mej att komma igång. Annars stannar jag bara hemma och inte går någonting alls om dagarna och har jag tråkigt så äter jag, ja ni hör ju själva att det inte är någon bra kombination det där. Ska införskaffa lite nya träningskläder och faktiskt försöka gå och kolla knät nån dag tror jag, har haft ont länge nu och till och med vilat ett par veckor utan att det blev bättre. Men nu blir det stretching i form av en timme pilates! YES!

En dag på Skansen

Publicerad 2012-07-19 22:32:12 i Allmänt,

Imorse kom Jonatan och Pollan hit och hämtade upp mej så åkte vi in till Skansen och spenderade dagen där! Så otroligt mysigt att få vara med Pollan en hel dag och bara leka och mysa :) Hennes höjdpunkt var att se älgarna, det pratade hon om hela vägen in, synd för henne att dom bara låg och var ganska sega men älgar fick hon se! Grisarna blev också en favorit! Vi gick runt och kollade på de nordiska djuren sen åt vi våfflor till lunch och fortsatte till lill-skansen där man kunde leka jätte mycket! Avslutade inne på akvariet :) Kan ju säga att det var en trött liten tjej som somnade på 2 röda när vi gick på bussen hem! Både jag och jonatan var också ganska trötta när vi kom till Norrtläje men det blev ändå en riktigt bra dag! Lite tråkigt att den är över faktiskt, tiden bara flög förbi!
Bjuder på lite fina bilder för en gångs skull :)
 

Söndag igen

Publicerad 2012-07-15 13:39:46 i Allmänt,

Jisses vad dagarna går fort, tycker ni inte!? Börjar verkligen får den där känslan av att sommaren är över, men förhoppningsvis får vi väl lite ordentlig sommarvärme snart!
Igår åkte jag en sväng till skokanonen och åt lunch (läs frukost) med Jessica! Känns så konstigt att jag kommer in där som en vanlig kund egentligen, vilken som helst.Testade min inloggning i kassan och den funkar fortfarande, hjälpte Jessica lite i kassan med att packa ner i påsar och kunde till och med hjälpa till med att PLU! Kändes verkligen precis som vanligt.
Kom hem och svirade om till träningskläder och skulle ut i spåret, tänkte testa hur länge mitt knä höll. Ca 5 km närmare bestämt, sen kändes det som att mitt knä gick av på mitten ungefär och då hade jag ju lika långt hem igen men klarade fortfarande milen på under en timme trots knät! Bra jobbat tycker jag! Sen blev det bråttom hem och duscha och gå till Robin för lite förfest sen fortsatte vi ut på Club 12 vilket inte var någon riktig höjdare enligt mej men nu har jag iaf vaarit där. Somnade runt halv 5 nångång men vaknade ändå pigg och utvilad kl 10! Helt otroligt för att vara mej! Så nu har jag städat lite, handlat lite och sconsen är snart färdiga. Härlig söndag ändå måste jag ju säga. Får väl se hur träningen ser ut ikväll, får väl kanske bli en PW på en mil ist för löpning, knät håller lite bättre hea vägen då faktiskt. Så länge man faktiskt rör på sej ordentligt varje dag så är ju det bra!

Premiärflyg!

Publicerad 2012-07-10 20:07:19 i Allmänt,

Kom ju på att jag har glömt skriva en jätteviktig sak här! Jag har ju blivit med kanariefågel! :) Han är röd och heter Fenix. Jättenyfiken på allting och så himla söt! Varje morgon tar han sitt morgonbad innan han hoppar ner i matskålen och sen går han och lägger sig kl 21.30 varje kväll, duktig pippi!
Idag var en stor dag för lilla Fenix. Han var utanför buren för första gången! Satte först badkaret på utsidan av buren (han kan inte motstå vatten) så han satt där på ett tag innan han tog mod till sej att sträcka på vingarna och flög in i köket. Han hade lite svårt att hitta bra saker att landa på men annars flög han lugnt och hade bra kontroll på vingarna. Jag är så stolt!! :D Det slutade med att han satt på min arm och tittade ut genom fönstret! Vilka framsteg på så kort tid! :)

Jag lever!

Publicerad 2012-07-06 16:14:10 i Allmänt,

Var ett tag sen det var nån aktivitet här! Kul ändå att se att ni kikar in här varje dag så ska väl försöka uppdatera lite mer! :)
Idag har jag varit på lunch med fina Jessica! Vi har ju jobbat med varandra nästan varje dag i ca 1.5 år så det är ju lite konstigt nu att vi inte träffas hela dagarna! Det blir mycket att prata om kan man säga! :P
Imorrn kommer Simone och äter middag hos mej! Henne träffar jag inte heller så ofta, min underbara vän! Ska bli så himla kul! :)

Nu är det dags att fixa lite middag

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela