ninna

Dålig tajming!

Publicerad 2013-05-24 10:50:21 i Allmänt,

Verkligen dåligg tajming av mig att bli sjuk den här veckan....För det första år det otroligt kort om folk på jobbet, redan i måndags började de droppa av en efter en i feber. Jag började känna mig hängig i onsdags men jobbade hela dagen och igår orkade jag bara jobba till 9.30. Till och med kunderna påpekade att jag inte hade min vanliga energi, att det brukar stråla om mig och att jag alltid är så glad men att det såg ut som att jag behövde somna om. Så då åkte jag faktiskt hem. Hann nog inte ens vara hemma i 5 minuter innan jag sov. Tvingade mig upp strax efter 13 för att äta nånting och sen försöka hålla mig vaken så att jag kunde sova på natten. Jag upptäckte att det var så jääääkla skönt att bara ligga nerbäddad och inte göra nånting! Jag hade ju inte kraft att göra nånting heller men det var en "ny"känsla att ta det lugnt. Kom då på att jag har haft ganska högt tempo senaste tiden. Från att vara hemma nästan hela mars, till att börja heltid på ett nytt jobb, inom en ny bransch, tränat 1,5-2 timmar varje dag efter jobbet, dragit igång renoveringen. Och däremellan ska det finnas tid tll vardagen, städa, handla och viktigast av allt, ordentligt med sömn! Så på ett sätt är det skönt att göra ingenting men jag saknar träningen!! Jisses vad jag längtar ut i spåret och till tunga pass på gymmet! Nästa vecka är jag tillbaka piggare än någonsin.
Jag ber till alla gudar, tomtar och troll att jag är helt frisk till imorgon. Jag vill kunna vara mitt allra bästa jag inför modevisningen. Dels för att jag såklart vill visa upp frisyren och kläderna på bästa sätt och dels för att jag verkligen vill njuta av kvällen och ha roligt! Det är ju inte varje dag man får vara modell lixom ;)
 
Nä, nu ska jag påbörja en ny bok och dricka upp mitt te. Hoppas att ni har lyckats hålla er borta från sjukdomar!

Kommentarer

Postat av: Irene

Publicerad 2013-05-24 12:01:27

Tullhjärta, var rädd om dig och ta det lungt med gott samvete. Njut av lördagens upptåg och måndagens spänning..då är det upp till bevis hur fort du springer i från mig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela